Klaar voor Week van de Korte Keten? - Deel 1: klantenbinding (met spaarkaartactie)
Over twee maanden is het zover. Dan vindt Week van de Korte Keten plaats. Het is dé uitgelezen kans om jouw producten én productie in de kijker te zetten. Wil je ook een podium bieden aan lokaal lekkers? In een reeks van vier nieuwsberichten zetten we je op weg. In dit eerste nieuwsbericht vertellen we hoe je aan klantenbinding kunt doen.
Door je klanten centraal te stellen en in te spelen op hun behoeften zorg je voor een grotere klantentevredenheid. Tevreden klanten komen vaker terug en zijn loyaler. Daarnaast delen zij hun positieve ervaringen vaak met anderen. Die mond-tot-mondreclame is veruit één van de goedkoopste en meest efficiënte manieren om nieuwe klanten te winnen. Want vergeet niet: het kost meer om nieuwe klanten aan te trekken dan bestaande klanten te behouden. Klantenbinding bouw je op met uitstekende klantenservice, storytelling en loyaliteitsacties, zoals een spaaractie.
Doe mee aan de West-Vlaamse spaarkaartactie
Verwen jouw trouwe klanten door deel te nemen aan de West-Vlaamse spaarkaartactie! Deelnemen is heel eenvoudig.
- Schrijf je ten laatste op 31 maart in via dit formulier.
- Na inschrijving ontvang je een actiepakket met spaarkaarten, 1 kleur stickers en affiches.
- Per aankoopschijf, die je zelf bepaalt, ontvangt je klant een spaarkaart en een sticker.
Je klanten verzamelen in de periode van 18 mei tot 30 juni drie stickertjes met minstens twee kleuren (en dus van minstens twee producenten). Bij een volle spaarkaart krijgen ze een houten lepel. Bovendien maken ze kans op één van de provinciale prijzen, want elke producent kan een selectie van spaarkaarten naar het provinciale adres sturen. Daar wordt een winnaar bekendgemaakt van de hoofdprijs.
Hoe kan jij klantgericht ondernemen?
In samenwerking met expert Bavo Goos bouwden we een online zelfstudie op. Op je eigen tempo versterk je jouw klantenbinding in vier stappen. In korte video’s inspireert en motiveert Bavo je stap per stap. Handige templates helpen je om je ideeën te structureren. Met concrete acties en deadlines in jouw individueel groeiplan zet je de volgende stap met je bedrijf. Veel succes!
Onze tips
- Houd je website en sociale media up-to-date. Dat schept vertrouwen.
- Onbekend is vaak onbemind. Help consumenten om de weg te vinden naar je hoevewinkel met behulp van wegwijzers, een duidelijk bord aan de straat en signalisatie naar de parking en de ingang.
- Een persoonlijk onthaal charmeert.
- Zoek het niet te ver. Met een klantenkaart of een nieuwsbrief bouw je ook aan de klantenbinding.
- Bied tevreden klanten een forum om een beoordeling te schrijven.
Inspiratiefiches en webinar
Wil je nog meer weten over klantenbinding? Dan zijn deze fiches en webinar zeker interessant!
- Fiche 'Klantengegevens verzamelen - GDPR'
- Fiche 'Storytelling'
- Webinar 'Klantenbinding: hoe behoud ik (nieuwe) klanten?' (2020)