Headerbeeld Week van de Korte Keten

Pimp je Week van de Korte Keten-activiteit

De Week van de Korte Keten is hét moment om te tonen wat jij en het platteland te bieden hebben. Maak van de gelegenheid gebruik om een goede indruk te maken. Speel al jouw troeven uit!

Maak van kindvriendelijkheid je troef

Een opendeurdag of activiteit gepland? Maak van kindvriendelijkheid je troef. 

  • Zoek naar extra boerderijanimatie voor jong en oud. Kies daarbij voor spelmateriaal en beleving met een link naar landbouw en platteland.
  • Zorg voor behapbare informatie over jouw boerderijactiviteiten. Laat lange en moeilijke teksten achterwege.
  • Vermeld je aanbod voor kinderen in je communicatie, bijvoorbeeld in de UITdatabank.

TIP: Ons landbouweducatief uitleendepot tilt jouw event op een hoger niveau met een minimum aan begeleiding. Het aanbod illustreert voedselproductie van grond tot mond. Elke sector vindt passende materialen en informatie op maat van de bezoeker. Denk aan zeildoeken, springkoetjes, educatieve koffers en een kwartetspel. Materiaal lenen is gratis, maar tijdig vooraf reserveren is wel noodzakelijk!

Springkoetjes landbouweducatief uitleendepot

Denk aan de klantenbeleving

De consument hecht steeds meer belang aan beleving en authenticiteit, zeker bij de keuze en de aankoop van voeding. De Week van de Korte Keten maakt de consument warm voor een belevingsvolle zomer op het platteland. Speel er slim op in door alle stappen in je customer journey vooraf op punt te zetten. Dit is onze top 5 tips!

  1. Publiceer de openingsuren duidelijk en correct op al je communicatiekanalen, zeker als die tijdens de Week van de Korte Keten uitzonderlijk afwijken.
  2. Houd je website en sociale media up-to-date. Dat schept vertrouwen, zeker naar nieuwe klanten die je tijdens de Week van de Korte Keten aantrekt.
  3. Wegwijzers en een duidelijk bord aan de straat helpen om je verkooppunt gemakkelijk te vinden. Duid de ingang van je verkooppunt aan. Zorg ook voor parking en bijhorende aanduiding, zeker als je veel volk verwacht.
  4. Presenteer je volledige productassortiment duidelijk en overzichtelijk. Vergeet niet om bij alle producten een juiste prijs te plaatsen.
  5. Maak online betalen mogelijk. Zo koopt de klant vraag meer dan hij van plan was.

Speel het label 100% West-Vlaams uit

Ben je lid van het netwerk 100% West-Vlaams? Grijp je kans om het label én jouw lokale producten te promoten tijdens Week van de Korte Keten. Denk daarbij zeker aan je promotie. Is het logo 100% West-Vlaams voldoende aanwezig de winkelomgeving? Of is sommige promotiemateriaal aan vervanging toe? Bestel nu je nieuw promotiemateriaal voor 100% West-Vlaams. Nog geen lid en interesse om lid te worden? Ontdek er alles over...

  • Terug naar overzicht

    << Overzicht

Wekelijks onafhankelijk nieuws en persoonlijke uitnodigingen in je mailbox. Op jouw maat.