Producten via de korte keten worden steeds populairder. Maar hoe onderscheid je je van de rest en prikkel je de kritische maar prijsbewuste consument? En waar haal je de tijd, middelen en kennis om er werk van te maken? Hogeschool VIVES en Inagro slaan de handen in elkaar en willen met het project Farmer Business + bedrijven helpen om hun afzetstrategie aan te passen.

Gezocht: korteketenproducenten die hun afzetstrategie willen professionaliseren

Consumenten hechten steeds meer belang aan duurzaamheid, authenticiteit en aan de oorsprong van voedsel, waardoor korte keten populairder wordt. “Toch biedt alleen een kwaliteitsvol product geen garantie op succes,” weet onderzoekster Lies Kestelyn van VIVES. De hogeschool en Inagro willen samen met korteketenproducenten consumenten beter begrijpen. Waarom kopen ze korteketenproducten en vooral: waarom niet?

Inagro_Aug_2018_De_Sterhoek-25_David Samyn.jpg

Bron foto: David Samyn


Gezocht: tien korteketenproducenten
Dat klanteninzicht vormt de basis voor de uitwerking van een actieplan dat we via het project Farmer Business + uitrollen op tien West-Vlaamse pilootbedrijven. “Samenwerking en leren van elkaar zijn heel belangrijke bouwstenen in dit project,” onderstreept Katrien Grauwet van Inagro. “We zijn daarom nog op zoek naar bedrijven die willen meestappen in ons verhaal.” Experts staan de geselecteerde bedrijven bij. De pilootbedrijven mogen concrete realisaties verwachten.

Inagro_aug_2018_Groenten_en_fruit_Elisa-4_David Samyn.jpg
Bron foto: David Samyn


Waarom deelnemen?

  • Op basis van je bedrijfsstrategie sporen we verbeterpunten op.
  • We werken samen met jou een actieplan uit voor je bedrijf.
  • Je ontvangt maximum 1.500 euro voor de uitwerking van concrete acties.
  • Je kan rekenen op intensieve begeleiding van VIVES, Inagro en studenten Agro-marketing.

Wat is er mogelijk?

  • nieuwe verkoopkanalen uittesten;
  • een authentieke verpakking ontwikkelen;
  • storytelling uitwerken op maat van jouw bedrijf of product;
  • een doeltreffende promotiecampagne opzetten;
  • je website gebruiksvriendelijker maken;
  • een actie die voor jou en andere korteketenproducenten het neusje van de zalm zou zijn.

Stel je kandidaat als pilootbedrijf!
Heb je een concreet idee? Of ben je benieuwd welke acties het verschil kunnen maken voor jouw verkoop? Contacteer ons vrijblijvend, maar tegen 1 maart 2019:  

Banner_Farmer_Business.jpg

Gekoppelde thema's & sectoren: Landbouwverbreding