Praktijkgericht onderzoek is onmisbaar voor vooruitgang en innovatie. Daarom hebben we goed onderzoek nodig. Wat dat betekent kunnen leerlingen ontdekken tijdens een bezoek aan Inagro, de referentie voor onderzoek op maat van land- en tuinbouw. Voor een dag zijn ze de rechterhand van een onderzoeker.

Voor wie en waarom?
Het aanbod is afgestemd op leerlingen van de 3de graad basisonderwijs en hanteert de principes van onderzoekend leren en STEM als didactische insteek. Onderzoek heeft immers mensen met een STEM-profiel nodig. Daarom is het belangrijk dat jongeren al in de basisschool hun kennis, interesses en vaardigheden in onderzoek en techniek aanscherpen. Dit lessenpakket speelt daarop in.

Momenteel voorzien we een beperkt aanbod. Contacteer ons voor de mogelijkheden.

Unieke formule in kant-en-klaar lespakket
Via de unieke combinatie van hun ervaringen in de klas en in Inagro bouwen de leerlingen kennis op. De authentieke onderzoeksomgeving krijgt betekenis vanuit hun eigen onderzoekservaringen in de klas voor en na het bezoek. De leerlingen maken kennis met het theoretische stappenplan voor wetenschappelijk onderzoek, maar zullen vooral zelf aan de slag gaan.

De leerkracht wordt stap voor stap begeleid via onderstaande documenten en via de begeleiding op maat tijdens het bezoek aan Inagro. De Word-versie van het leerlingenpakket laat je toe om er een project op maat van te maken. De minimale voorkennis van de leerlingen voor het bezoek zijn de stappen van wetenschappelijk onderzoek.

Documenten ‘Schuilt er een onderzoeker in jou?’:


Interessante link: