Tijdens de zomer van 2018 kwamen heel wat gezinnen curieuzeneuzen bij zes duurzame land- en tuinbouwbedrijven in de gemeenten Deerlijk, Kortrijk, Zwevegem en Harelbeke. Voor de vijfde keer investeerden Inagro en de Provincie West-Vlaanderen in de regionale publiekscampagne met de klinkende naam Schoon Boeren. We hechten er veel belang aan om de duurzaamheidsinspanningen van de land- en tuinbouwer om de hoek onder de aandacht te brengen. In een reeks van drie nieuwsberichten blikken we terug op een geslaagde editie!

Schoon Boeren lokt 2000 curieuzeneuzen naar duurzame bedrijven - deel 3

Ook beleidsmedewerkers gingen de boer op
De sensibiliseringcampagne Schoon Boeren is de ideale gelegenheid om beleidsmakers en -medewerkers te laten kennismaken met duurzame inspanningen van land- en tuinbouwers. Op het erf of in het veld luisterden de deelnemers naar de concrete verhalen van de zaakvoerders. Zij vertelden over zorg voor erfgoed, landschap, energie, bodem… op hun bedrijf. Het was al snel duidelijk: spreken we over uitdagingen en oplossingen rond duurzaamheidsthema’s, dan is het noodzakelijk om de eigenheid van elk bedrijf in acht te nemen.

> Lees een uitgebreider verslag in een eerder nieuwsbericht.

 

Campagne 2019 in Brugge, Damme en Knokke-Heist
De huidige campagne loopt stilaan op z’n einde. We kunnen al verklappen dat we volgend jaar te gast zijn in Noord-West-Vlaanderen, meer bepaald in Brugge, Damme en Knokke-Heist. Ben jij al curieus naar de nieuwe Schone Boeren? Volg dan zeker onze Facebookpagina en blijf op de hoogte van alle nieuwigheden!
 
 
Dankjewel aan de deelnemende bedrijven en de gemeentes.

 

> Lees ook deel 1 over de campagne en de deelnemende bedrijven.

> Lees ook deel 2 over de publieksactiviteiten.

 
CollageSchoonBoeren2018.png

 
 
 
 
Logobanner_SB_2018.jpg

Gekoppelde thema's & sectoren: Landbouw In Zijn Omgeving | -- Algemeen --